Project Almanac (2014) - Mening van een Filmfreak Test

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

dinsdag 2 juni 2015

Project Almanac (2014)

English Here ...

Genre
: SF
Land : VS
 
Cast
:
Jonny Weston : David Raskin
Amy Landecker : Kathy Raskin
Sofia Black-D'Elia : Jessie Pierce

Regisseur
: Dean Israelite

Korte Inhoud

Een groep tieners vindt in een kelder geheime plannen voor de bouw van een tijdmachine. Ze besluiten de machine te bouwen. De machine blijkt te werken en al snel beleven ze de nodige uitbundige avonturen. Ze komen er echter ook achter dat er de nodige nadelige kanten zitten aan het tijdreizen.


Mijn mening

Get it on Amazon ...

“There's a slight chance that oxygen and nitrogen naturally found in the air could catalyze.
What does that mean?
We could explode.”


Neem “Back to the future”, vermeng het met “Weird Science” en voeg er de MTV-mentaliteit aan toe, en je krijgt uiteindelijk een flets project zoals “Project Almanac”. Een groepje nerds die te dom zijn om te slagen voor een chemietest, maar wel genoeg hersencellen hebben om een tijdmachine te bouwen. Ik heb al heel wat flauwekul in mijn leven gezien, maar dit slaat echt alles. Op het eerste zicht was het een leuk concept, maar als je naderhand bekeken beseft dat je naar een soort Teletubbies van “Back to the future” hebt gekeken, dan stelde ik me toch de vraag welke doelgroep ze wilden bereiken. Dat zal uiteraard een tienerpubliek zijn, want er valt niets te bespeuren over moeilijke theorieën zoals de paradoxen van tijdreizen (beter uitgewerkt in “Predestination” en “About time”). De hele film is niet meer dan een opsomming van belachelijke tijdsprongen naar het verleden om futiliteiten, die van het persoonlijke leven van deze wizkids  een persoonlijke hel maken, op te lossen. Had ik die tijdmachine in mijn bezit, ik zou snel een tijdsprong maken naar het moment dat ik de film ging opzetten. En dan zou ik me snel bedenken.

 


Het Verdict 1/10 
Links : IMDB
, Moviemeter

 

Follow me by E-mail
Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten